Sunday, November 27, 2011

learn from teaching

salam. selamat malam.

aku suke tengok lakonan fahrin,
malaysia kalah 3-2 dengan bahrain. ;((

okayy fine. malaysia dah kalah dahh. 
masa lawan dengan syria hari tuu pown kalah jugak. dua-kosong.
takpelaaa, mungkin rezeki nak menang tuh belum ada lagi.
teruskan usaha wahai skuad HARIMAU MUDA !!!
#gila semangat aku kann?#


apehal pulak aku letak gamba mamat yang tak-seberapa-nak-sememeh nehh ?
relate ke dengan post aku kali nehh ? 

engkau dan engkau orang kenal tak dengan mamat yang atas nehh ??
nama beliau ada chris rene. beliau adalah seorang peserta realiti TV.
the X-Factor ; rancangan realiti tuhhh. 
starting dari audition sampai lahhh ke real-concert aku layan habis cite nehh.
sebab apa boleh terlayan ? sebab rancangan neh ade subtitle melayu .
kalau takde, memang haram aku nak faham . BI aku dapat 7D weyhhh.
tapi nak kata straight tengok takdelaaa sangat. adelaa jugak aku skip tengok. sebab kadang-kadang lupa.

aku suka dengan dia. sebab dia ada satu matlamat hidup yang sangat hebat.
dia ada seorang anak. tyme auditions tuhh, dia bagitawu kat semua orang cenggini,

" saya nak besarkan anak saya dengan sempurna. 
saya taknak dia hidup susah seperti saya.
dan saya juga nak dia menikmati kehidupan keluarga 
yang cukup sempurna dan bahagia. "


dia cakap omputeh laaaa sampai kat aku, aku translate google sudeyyy. c(=
e'ehhh, terlupa plak. before dia masuk reality show tuhh, 
die bekerja sebagai "trash collector". u noe what that mean ?
pemungut sampah. mulia sungguh kerja yang dia buat tuhh. kan ? kan ?
dengan hasil duit gaji tuhlaaa dia besarkan anak dia. muka boleh tahan kann ?
everyweek dia perform dengan semangat. kira takpenah laa menghampakan juri.


comel kann anak dia ? macam dia jugak. #gilakaupoyo.
kafir pulak chris rene neh. kalw islam, dah lama aku tackle kau taww. HAHA.
so, dari cerita dia neh sikit-skit aku dapat belajar tentang kehidupan.
tak semestinya hidup susah, takboleh nak achieve kejayaan tuhh. kannn ?
dan certain person yang hidup mewah serta berharta, belum tentu lagi apa yang mereka nak mereka akan dapat. 
yang penting usaha mesti ada.

kemain kann kata-kata hikmat aku ? haha. demm!
kbai. nak tidur.
-wassalam-






p/s : sebenarnya, aku tataw apa yang aku nonsense sangat dalam blogspot neh. pedulikannn !

No comments:

Post a Comment