Friday, November 25, 2011

can i ?

assalamualaikum. hye semua ! *dengantanganyangmelambai-lambai*


first of all, aku nak say congrates to kita punya pemain bola sepak malaysia yang mengalahkan indonesia time sukan SEA yang ke-26 harituh.
okayy, okayy. aku tawu dah terlambat dah nak wish bagai tuhh.
tapi as a die-hard-fans of that malaysian team, at least aku say congrates jugak kann ? ;DD
tapi nak kata die-hard tuh takdelaa sangat pown. suke-suke gitu je.
tapi tyme final bolasepak nak meraih 'ibu emas' itu, 
kemain semangat lagi aku duk depan TB support dorang main.
menjerit bagai neh. smpay takde sore dah nak cakap. tapi jeritan aku tuh, langsung tak dihiraukan oleh mereka. sebabnya ?
mereka kat stadium gelora bung karno, indonesia. 
yang aku pulak kat kampung sungai kerawai, malaysia. 
berbatu-batu jauh nyaa tuh kann ? HAHA.
okayy fine, taklawak pownn.

setahu aku laa, gamba yang aku attach kat atas tuh bukan laa the-real-player untuk sukan sea haritu. kann ?
aku tawu dah. saja nak tanya lagi. salahkah ? ;))
sebab aku bukan kenal sangat pown player mesia neh.
steven gerrard, christiano ronaldo, rio ferdinand, wayne rooney 
dan sewaktu dengannya tuh aku kenal laa.
yess, konfemm! aku belagak kann ? sebab kenal player dari negara omputih je.
dari mesia ? harammm beb.

tapikan, afta aku sokong gegile bolasepak negara kita, 73 percent aku kenal dah player dari mesia.
percayakah anda semua ? ngeee;)) takpercaya, terpulanglah. hak peribadi masing-masing. #konon.

lepas semangat memberi sorakan dari jauh kepada pasukan malaysia, aku terus jatuh cinta dekat player(s) nyee pulak. bolehkahh ? --'

baddrol bakhtiar ; mohd muslim ahmad ; fandi othman ; 
asraruddin putra ; izzaq faris ramlan ; wan zack haikal ;
 fakri saarani ; syahrul azwari ; wan zaharul

enough okayy. nama-nama tuh je yang aku ingat.
apesal aku tak mention name keeper mesia ? siapakah ?
khairul fahmi che' mat.
maaf, cket pown aku takminat kat dia. 
walaupun dia seorang keeper yang berjaya. dan menjaga pintu gol malaysia dengan cemerlang. 

malam bila entah, aku dah lupe.
tengah fokus tengok "buletin utama" segmen sukan, tiba-tiba hati neh nak bertanya pada emak.

aku : mak, nak kawen dengan player football boleh ? 
dorang kaya. haha.
emak : HAHAHAHA.

tuh jee yang mak aku mampu balas cakap aku. sdeyhhh ! T.T
motif ? sebab masa aku tengah kusyuk tengok berita segmen sukan,
pembaca berita tuh cakap gini,

pemain bola sepak mendapat habuan 30K setiap seorang 
diatas pencapaian mereka di sukan SEA.

gaya membaca persis normala samsuddin. kau adooo ?!! ;P

hallooo ! kemonlahhh. 30K taww. tigapuluh ribu a.k.a RM30,000 setiap seorang.
30K bukannya 30kupang. macamtuh aku pown taknak 
jadikan mereka bakal laki aku. kannn ? 
;D agak-agak koranglahh kan, ade tak lagi player yang 
solo molo single mingle macam aku ?

hmmm, 30K tuh weyh. macam-macam boleh buat taw dengan 
duit puluhan ribu tuhh. esok nak kawen ala-ala fairytale pown boleh.
bilang aje kat bakal laki kau player bolasepak tuh, 
konfem TAK dapat. haha. 

pepatah ada mengatakan,

jangan pandang harta dan kekayaan serta paras rupa, 
sebaliknya pandanglah hati yang jujur dan ikhlas menyayangi kita.

betul ke weyh pepatah aku tuh ? taram sos tiram je weyh. 

heyy ! siapa kata takperlu pandang harta dan kekayaan ?
kalw takde harta bagai tuh, guane nak bagi anak bini makan. kann ?
paras rupa tuh, takpelaa sangat yang penting poket berduit yee. 
bukan demand, tapi kita pikirkan masa depan.
zaman moden neh, segala benda kena pkay duit.
nak masuk toilet pown kene dua posen weyhh. tuh yang kira murah, kalw yang mahal dua ringgit. padahal nak kencing je pownn. ;)

jadah hape entah aku ngarut nehkann ? smpay masuk toilet bagai laa, 
apelaa.
dua posen laa gitu gini.
post neh aku just nak mintak pendapat korang je,

boleh ke aku kawen dengan player football ?

tapi postnya dah meleret dengan kemengarutan aku. kann ? 
heee;D

kbai. jumpa dilain post. 
-wassalam-








p/s : nak kawen dengan diego michiels ! haha.

No comments:

Post a Comment