Friday, January 21, 2011

hariku. damn !!

heyy ! helloo ! sawadikap ! namaste ! 
last but not least, ASSALAMUALAIKUM .. :]


21january2011 @ FRIDAY ..


harihari aku seperti biase. 
bangun pagi, pegi siapkan basuh+sidai bajuu. 
cume jumaat neh laen cket. aku kene siap2 pegi repair tayar moto.
dah siap2, pegi laa kedai moto kat kampung bahagia tuhh. (bahagia kee ?? )
hahahahaha !!!


okeyh2, stop itt shima yee.
lepas je taya moto dah okeyh, aku alek umah dengan bangganyee.
sebab taya moto dah chantekk !! ngee ~~
alek2 umah, kene siap pegi pekan pulakk.
aku pegi pekan dengan RABIATUL ADAWIYAH a.k.a ANYAH ..
relation kami adelaa as SEDARE .. :)


sampai2 je pekan tuhh, kami pegi pejabat POS dulu.
sebab anyah nak beli wang pos.
afta dah setel kat pejabat pos tuh, 
kami merewang pegi BIG CINEMA. yeayy !! tgk wayang.
pegi tgk schedule japp. perghh ! paling awal pukul 1.50ptg.
tyme kiteorang sampay tuh, baru pukul 11stgah. 
mak oii, ade bape jam lagi. uish, menggile btoll.
finally kami wat keputusan nak lepak kat kedai atok a.k.a KFC .. :)


kami berDUA memg wat keje gilee.
lepak kat kedai atok tuhh sampay pukul 1.
dari orang takde, sampay la penuh KFC tuhh.
lepak punye lepak, sampay lupe nak tgk jam pukul bape.
haha !!
pukul 1lbeyh jugak laa kami baru gerak ke BIG C again.
kami beli tiket wayang !! kami tgk cite KHURAFAT ..ngee~~
alaa, direktor nya yang ensem tuhh. haha !!
uikss,, terlebeyh sudaa.. :]


selama satujam lebeyh kami berada di dalam panggung wayang,
akhirnyee cite tuhh abes jugee. fuhh!! legaa.
act, cite tuh tak takowt mane pownn. sebab aku takde pasaan.
hahahaha !!
(ecehh, yang iyenye aku yang beria tutup mate..)


afta tgk wayang, kami berDUA pegi ke HOTEL ANSON.
sbab aku dapat tawu yang kat situ ade job vacancy.
so, aku pown try la tanye betol ke takk.
memg betol pown adee. keje jadik jage kaunter.
guess datang, kite layan laa.
hmm, tapii..


ade TAPI nye taww.
ade ke amoi tuh suh aku bukak tudung kalw nak keje situu.
ouchh !! heyy, soryy keyhh.
i never do dat stupid thing. NEVER !!
one more, amoi tuh takbagi aku SOLAT.
alasannye, "nnty kalw guess datang u nak layan cemane?"
perghh, memg ngokngek la amoi tuhh.
siyess NGOKNGEK !!


tyme aku tnye amoi tuh macam2, 
ade 2orang laki melayu+islam yang keje kat situ.
tapi, KENAPA dorang tuh taknak backup aku langsung ??!
sebabnyee, dorang berdua tuh, takde IMAN.
dorang ambil mudah je pasal KEWAJIPAN kite sbg umat ISLAM.
ish, ish, ish ... dasat btol dorang2 tuhh.


finally, i make a decision.
aku cakap kat amoi tuhh, "hmm, takpelaa. i tolak la keje nehh"
dengan lembutnye, aku menolak tawaran kerja tersebut.
takpelaa, aku takrela nak bukak tudung nehh. 
aku lbeyh rela tak keje dari bukan tudung. taww !!
podaahh cittt !!


afta dah setel kat hotel tuhh, aku pown gerak alek ke rumah.
aku anta anyah dulu. then aku alek umah aku laa.
macam2 yang terjadik sebenarnye pade jumaat nehh.
tapi, malas la nak cite panjang2. huhu:)
kite story mory setakat nehh sajje okeyh ??


gue pamit dulu yaa. smpay ketemu lagi di next entry..
ngee ~~


tiada pesanan dari saye .. :]
~wassalam~

No comments:

Post a Comment